Czy warto współpracować z influencerem? Ocena potencjału

Temat współpracy z blogerami i influencerami jest dość modny od kilku lat. Do tego typu działań delegowana jest zwykle agencja influencer marketing. Jakie korzyści można odnieść z zatrudnienia osoby, która jest autorytetem pewnej części wirtualnego świata?

Youtuber we współczesnym świecie

O wzroście roli influencerów mówi się niewiele. Zwykle można na ten temat przeczytać wyłącznie w fachowych raportach branżowych. Wynika z nich na przykład, że regularne korzystanie z blogów deklaruje 33 proc. internautów a z videoblogów 29 proc. Na czym polega popularność tego typu przekazu? Polacy blogi i vlogi traktują nieco podręcznikowo a ich twórców uważają za fachowców. Każda agencja influencer marketing zatrudnia więc osoby, które na bieżąco śledzą, jaka postać w wirtualnej przestrzeni cieszy się sympatią. Polacy z blogów i vlogów chcą się czegoś nauczyć, poznawać trendy, czy pozyskać wiedzę specjalistyczną. I właśnie na te potrzeby powinny odpowiadać marki, współpracujące z blogerami.

Historie z życia wzięte

Influencer w przeciwieństwie do aktora lub celebryty, ma opinię osoby z sąsiedztwa. Jego wybory stają się nam bliższe i bardziej wiarygodne. Specjalizuje się w swojej dziedzinie, więc usługi czy produkty, na jakie stawia, nie są przypadkowe. Historie, jakie opowiada na swoich kanałach, uchodzą za typowo z życia wzięte, bez reżyserowania. To dlatego niejedna agencja influencer marketing woli współpracę z kimś takim niż kolejną gwiazdą serialową. Układ tego typu może przynieść wiele korzyści, jednak trzeba pamiętać o kilku kwestiach. Najważniejsza z nich to odpowiedni content, bo grupa docelowa już istnieje w postaci followersów.

Agencja influencer marketing szuka pewniaka

Dlaczego „człowiek z sieci” przyciąga uwagę? Influencerzy poprzez publikację ciekawych i wartościowych treści, dorobili się grona oddanych fanów. Ufają ich opiniom, co bezpośrednio przekłada się na zaufanie dla ich rekomendacji. Jeśli bloger poświęci konkretnej marce swoją uwagę, pochylą się nad nią również jego fani. W ten sposób błyskawicznie zwiększa się świadomość marki w starannie wyselekcjonowanej grupie odbiorców. W panelach statystycznych większości serwisów społecznościowych łatwo sprawdzić ile razy kliknięto konkretny link z polecenia influencera. Cenne są także wszystkie komentarze i udostępnienia. Im więcej takich działań, tym działanie jest skuteczniejsze.

Wpływ influencera na sprzedaż

Opiniotwórczy bloger lub vloger może zdziałać bardzo wiele nawet wtedy, gdy ilość jego followersów nie jest mierzona w setkach tysięcy. Badania dowodzą, że tacy internetowi specjaliści są przez swoich fanów oceniani jeszcze lepiej. W jaki sposób agencja influencer marketing może to przełożyć na lepszą sprzedaż konkretnego produktu? Influencer może swoim followersom udostępniać specjalny kod lub robić akcję promującą. Ewentualne wzrosty w sprzedaży łatwo zaobserwować patrząc na datę publikacji konkretnego posta. Autorytet wirtualnego gracza jest wielki. Zaczynając z nim współpracę, warto wiedzieć, kim jest i czym się zajmuje.

Twórczość influencerów to ich wymierna praca. Nastawiając się na działania marketingowe, nie można oczekiwać, że będzie to układ bez wynagrodzenia.

1 thought on “Czy warto współpracować z influencerem? Ocena potencjału”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *