Top5 habits for a better life!

Ten post będzie kolejnym z serii Top5.  Ogólnie tematyka bloga będzie w jakiejś mierze zmierzała ku wskazówkom i wyzwaniom jakie będę sobie i Wam rzucała. Lubie sobie stawiać wyznaczać cele, które chce osiągnąć. W mojej głowie wizualizuję sobie swoje marzenia i odtwarzam pozytywne odczucia im towarzyszące. Jestem typem osoby, która chce się rozwijać i podejmuje realne kroki w tym kierunku – czytam odpowiednią literaturę, biorę udziały w szkoleniach i kursach. Zdobytą wiedzę chce gdzieś gromadzić, bo niezapisana umyka. Szczerze wierzę we wszystko to, z czym się Wami dzielę na blogu, więc jeżeli przywołane przeze mnie rady będą dla kogoś z Was motywacją do dalszego działania to super!

Dzisiaj więc podzielę się z Wami 5 sprawdzonymi sposobami na lepsze życie 😉 Brzmi górnolotnie, ale któż by nie chciał, aby żyło mu się lepiej, aby spotykały go same przyjemne rzeczy ?  Wielu też szuka złotego środka na szczęśliwe, lepsze i wygodniejsze życie.  Zaskakujące przy tym jest to, że ciągle robimy to samo, z dnia na dzień powtarzamy swoją rutynę i oczekujemy że nagle nasze czynności przyniosą odwrotny skutek.

Tylko głupcy oczekują innych rezultatów robiąc wciąż te same rzeczy

– Albert Einstein

Niestety zmiana naszego trybu myślenia, zmiana kształtowania naszych nowych wyników będzie od nas wymagała również zmiany podejścia. Będzie wymagała od nas opuszczenia naszej strefy komfortu, w której jest nam przecież tak dobrze i wygodnie (w końcu budowaliśmy ją sobie przez całe nasze życie)  i ruszenie w “tereny”, w których nas jeszcze nie było. By osiągnąć sukces, obojętnie w życiu prywatnym czy biznesowym, musimy wykraczać poza krąg, w którym dotychczas się poruszaliśmy. Czy jest to przyjemne? OJ NIE! Ale czy warto? O tym musisz przekonać się sama 😉

Podejmij wyzwanie 21 dni i wprowadź razem ze mną poniższe nawyki w życie. Dlaczego 21 dni? 21 dni trwa zmiana obrazu postrzegania czegoś przez człowieka i zastąpienie starego obrazu nowym. To samo dotyczy również kształtowania nowych nawyków 🙂 A więc zaczynamy!

Nawyk #1 –  Praw komplementy!

W tytule nawyku brakuje jednego ważnego słowa – praw   s z c z e r e   komplementy! Ludzie wyczują, jeżeli rzucasz miłe słowa tylko po to, by coś powiedzieć.  Mów innym miłe rzeczy, tylko jeżeli szczerze tak myślisz. Mogą to być drobnostki typu pochwalenie fryzury koleżanki, czy żartu, który rzucił kolega z pracy. Często przychodzą nam na myśl pozytywne opinie  o innych osobach, chociażby o cudownym makijażu pani w sklepie. Dlaczego nie powiedzieć jej tego głośno?  Na pewno zrobi jej się miło. Dawanie komplementów nic nie kosztuje, sprawiasz komuś radość, sama też czujesz się lepiej, powodując że kogoś w pewien sposób uszczęśliwiłaś. Na czym polega wyzwanie? Praw komplementy nie tylko osobom, które widujesz na co dzień, ale również obcym Ci ludziom!

Nawyk #2 – Ładuj akumulatory!

Ładowaniem akumulatorów bowiem nazywamy u mnie w domu dzień spędzany z rodziną 🙂  Mieszkając w jednym domu z rodzicami, często nie doceniamy ich obecności. Zaszywamy się w pokoju i skupiamy się na smartfonach czy komputerze. Dopiero wraz z biegiem lat, z wyprowadzką, z natłokiem obowiązków w pracy zaczynamy sobie zdawać z tego jak bardzo brakuje nam rodziny, spokojnych wieczór spędzonych na pogaduchach, wśród ludzi, którzy zawsze byli obok Ciebie i zawsze Cię wspierali. Dlatego moje wyzwanie polega na tym byś spędziła czas z członkami Twojej rodziny, zaprosiła ich na kolację, wyszła razem na zakupy, poszła do kina. Nie mam tu na myśli po prostu odwiedzin spędzonych przed telewizorem.  Chcę byś wyszła gdzieś z nimi, albo abyście porobili razem coś bardziej kreatywnego niż oglądanie telewizji.

Nawyk #3 – Doceniaj innych!

Uprzedzając Wasze myśli –  nie, nie ma to nic wspólnego z punktem numer 1 😉 Na czym więc polega docenienie? Informuj swoich bliskich, swoich współpracowników, czy obcych Ci ludzi o tym, że dostrzegasz i doceniasz ich ciężką pracę. Chyba każdy z nas zna lub kojarzy przynajmniej jedną osobę, która mimo wielu przeciwności losu tryska energią i zaraża optymizmem. Powiedz jej, że to widzisz i doceniasz. Bądź szczera w argumentacji tego, dlaczego doceniasz jej postawę. Powiedz, że imponuje Ci to, że są tacy ludzie na świecie, którzy mimo ciężkiej sytuacji potrafią się cieszyć życiem. To sprawia, że z innej perspektywy zaczynasz patrzeć na swoje własne życie.

Nawyk #4 – Daj więcej z siebie!

I rób to bezinteresownie.  Tutaj zaprzeczę sama sobie bo prawdę mówiąc, nie wierzę w bezinteresowną pomoc. Mimo iż nie oczekujemy niczego w zamian, to sama radość jaką przynosi obdarowywanie, jak nas uszczęśliwia, powoduje że wg mnie nie jest to bezinteresowne. Jednak taką formę ‘dowartościowywania się’ uważam za zdrową. Jeżeli pomoc innym sprawia, że sami czujemy się lepiej, że podnosimy własną wartość to nie widzę w tym nic złego. To wyzwanie, nie uwzględnia jedynie, a może przede wszystkim, rzeczy materialnych. Skup się na dawaniu siebie innym, pomóż znajomym w obowiązkach domowych, udzielaj się jako wolontariuszka czy po prostu pomóż zrozumieć matematykę koleżance z klasy. Każdego dnia przez najbliższe 3 tygodnie daj siebie innym, a poczujesz jak wiele zyskałaś sama.

Nawyk #5 – Naucz się prosić o pomoc!

Każdy z nas w życiu przechodzi swoje wzloty i upadki. Każdy z nas czasami potrzebuje porady od kogoś innego, jednak nie każdy o taką radę prosi. Część osób zamyka się w sobie i tłumi emocje, które w nim siedzą. Mimo iż początkowo to może przynosić rezultaty, to w dłuższej perspektywie się nie sprawdza. Emocje duszone w sobie gniją i zatruwają nas od środka, aż powodują że zaczynamy się zamykać nie tylko na sytuację, ale i na ludzi, aż w końcu i na życie. Dlatego moje wyzwanie jest z pozoru proste: daj upust swoim emocjom, proś o radę, bądź po prostu komuś się wygadaj. Nie masz nikogo zaufanego, komu chciałabyś powierzyć swoje emocje? Pisz pamiętnik, to też działa 🙂

W komentarzach dajcie znać, która z Was podejmuje się ze mną 21-dniowego wyzwania! Po 3 tygodniach, napiszcie proszę jak Wam poszło i mam nadzieję, że uda nam się wymienić swoimi spostrzeżeniami. Jestem mega ciekawa wprowadzenie, którego z nawyków wymagałoby od Was najwięcej wysiłku związanego z opuszczeniem swojej strefy komfortu. Czekam na Wasze komentarze i wspierajmy się nawzajem! 🙂

2 thoughts on “Top5 habits for a better life!”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *